onsdag 9 februari 2011

urban spring

Blev så otroligt glad när jag hoppade ur bilen efter seminariet nu imorse. Hela parken jämte lägenheten va full av kvittrande fåglar, solen lyste från en klarblå himmel och ett par meter bort susade bilarna förbi. Helt sjukt att fåglarna överröstade timmermansleden haha :D Riktigt skönt att lite vårtecken smyger sig in bland nerisade bilrutor och äckligt stormande. Det finns hopp om varmare tider!

Mitt i seminarie plugget igår fick jag tips via fb att kolla på DOX documentären Dear Zachary. Tänkte att jag bara skulle kolla en liten stund för att se resten idag, men kunde inte sluta. Satt som klistrad i 90 minuter och grät floder. Ok att jag är blödig och lipig när det kommer till film men det här tog priset. Såg ut som en mosig tomat i fejjan efter typ 20 minuter. Dear Zachary måste ses, inga undantag!! Sjukt sorgligt och underbart vackert gestaltat.

Kram K

1 kommentar:

  1. jag har tänkt på den sedan du tipsade om den och idag när (och om) jag hinner färdigt med plugget så ska minsann se den :)

    SvaraRadera