fredag 11 februari 2011

glassbilen

Va ute på en liten kvällspromenad vid 8 snåret. Det blåste och va så där fuktigt råkallt som det bara kan vara i hstd. Går runt ett hörn i min egna lilla värld och rakt framför mej står...glassbilen! Blir helt paff och börjar fnittra utan att jag kan hejda mej. Tanken på att någon vill köpa iskall glass klockan 8 en iskall fredagskväll i februari är helt otänkbar för mej. Hon som kör bilen står utanför och ser lika kall ut som glassen innuti. Återigen kan jag inte hejda mej utan jag går fram och frågar:

jag - Är det verkligen någon som köper glass när det är så här kallt?

hon - Jadå, ganska många faktiskt.

jag - Verkligen!? hihi

hon - Ja! *ser allmänt sur ut*

Mumlade en dålig ursäkt och går snabbt därifrån. Kunde inte hålla mej för skratt längre, det bara bubblade upp. Kände mej så elak :S Jag undra om hon ljög om försäljningen, för inte ha det mest patetiska och onödiga jobbet i världen, lr om det verkligen finns folk som shoppar loss i glassbilen på en kall vinterkväll!?  Ja ja, ganska underhållande ivf!

Kisses K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar