fredag 25 februari 2011

research

Blev inspirerade av utbytesmötet jag va på i tisdags och började göra lite research om NCCU. Jag vet ju redan en hel del om skolan, va ju där i sommras, men vet egentligen ingenting om hur det är och plugga där en riktig termin. Jag och J hade ett möte med B, en kille från NCCU, för ett tag sedan och vi fick lite info då också. Dessutom skickade han länkar om skolan. Glömde av det i tentastressen men nu så har jag kollat up så gott det går. Finns absolut 0 info om HT11 men har gjort slutsatser av tidigare år;
  • Terminen börjar v.37 (mitten av september) och slutar v.2 (mitten av januari).
  • Det finns typ 5 kurser på engelska som inte handlar om engelska eller ekonomi...suck...hoppas det finns fler att välja på till hösten!
  • Boende för utb.studenter på campus är oacceptabelt...4 och 4 i råtthål...1800 kr.
  • I-house, boende för utb.studenter i ett separat hus, ser sjukt fint ut (helt nytt!!) och kostar bara 2600 kr för enkelrum och ligger en busshållsplats bort lr 10 min om man går.
  • Sista ansökningsdagen är 30e april.
Det finns en miljon frågetecken som ingen kan svara på men känner ändå att jag gör rätt i att åka tillbaka. Skulle dock va skönt att få klartecken ifrån hstd att jag får börja mejla med NCCU. Tydligen en dödssynd att göra det innan det hela är officiellt godkänt, suck.

The 101 tower in Taipei, my favourite city!

Give me September 2011, Taiwan and Taipei right now :)

Kisses K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar