onsdag 1 juni 2011

resa :)

Nu har jag äntligen fått mejlet från NCCU som bekräftar att jag faktiskt får åka och plugga i Taipei i september :) Hade bara precis börjat nojja så det va skönt att få det innan jag blev helpanik! Fick en del dokument via mejlet men mer utförlig info kommer med snigelposten till skolan...ännu ett mejl att vänta innom kort, yay! Kan inte sluta drömma mej over seas...

Det har gått framåt på Prag-fronten med. Ser ut som om vi bara blir 5 pers men tror att det kan bli fantastiskt kul ivf. Ge mej 48 h så är flyg och boende förhoppningsvis klappat och klart...ska bara synka med dom andra så jag slipper campa på flygplatsen utan sällskap. Som det ser ut nu blir jag borta 27 juni till 1 juli...precis efter midsommar men innan den tyska turist invasionen förlamar Europa ;)

I övrigt så hade vi det första opponerings-seminariet idag. Min ofullständiga b-uppsats blev kapad vid fotknölarna, som väntat, av Daniel & Haris. Kan inte påstå att det gjorde mej ledsen eller upprörd men det är inte skoj att sitta och säga "I understand", "Will do" and "I see" under en timmes tid samtidigt som jag vet att min uppsats lätt är den sämsta av allihopa, inklusive chinesernas...f*ck my life!!´

Inser oxå att jag måste avsluta den innom en snar framtid vilket gör det soliga vädret blir absolut nattsvart och får min lycka över sommarens ankomst och allt vad det innebär försvinna snabbare än snabbt. Nu rycker jag upp mej och längtar till en solig dag i parken imon, tillsammans med min opponerings-uppsats...yes!

Later K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar